Tuesday, March 3, 2015

Alhamdulillah - Rezeki lagi!!!

Alhamdulillah..
sebelum ni, Allah telah buka kan pintu pertama untuk kami memiliki rumah.. kali ni Allah buka lagi pintu rezeki kepada kami sekeluarga.. macam benda biasa, tapi inilah yang kami mohon selalu dariNya.. Alhamdulillah, en.hubby telah diserap ke Jawatan tetap di UPM.. en.hubby dah selesa bekerja di UPM.. bukan ape, dekat dengan rumah.. senang incase ibu ayah, anak-anak ada emergency senang nak berlari kan..mihmih.. hampir 6 tahun juga menanti.. ade jugak beberapa siri interview die pergi.. tapi belum ada rezeki masa tu.. akhirnya...

Elok pengakhiran February 2015, dia tunjukkan surat lantikan tetap dia.. Alhamdulillah, jawatan yang ditawarkan pulak jawatan yang memang dia nak.. a.k.a yang dicita-citakan.. tahniah sayang!! semoga pintu rezeki semakin luas untuk kami sekeluarga.. rezeki ni, bukan sahaja nikmat dari Allah, tetapi ujian juga dari Allah.. semoga kami semua tidak pernah lalai untuk mengingati DIA.. bagi saya yang tidur sebantal, duduk sebumbung, saya tahu bagaimana en.hubby tak putus berusha & berdoa untuk jawatan tu.. Akhirnya doa nya diperkenankan juga oleh Allah.. 

Bagi kami yang punya anak-anak.. pasti kecut perut setiap kali en.hubby punye kontrak tamat.. tanggungjawab kami besar.. namun en.hubby selalu ingatkan saya, jangan mengeluh.. berdoa, minta la sebanyak-banyak rezeki padaNya.. in sya Allah DIA akan tunaikan janjiNya.. subhanallah, terima kasih kerana Engkau hadirkan seorang suami sepertinya kepadaku.. terima kasih atas doa semua.. doa untuk kami sekeluarga.. Perjalanan kami tidak semudah sesetengah orang.. kami bermula dari bawah.. merangkak, bertatih dan seterusnya.. pendukung utama kami aalah keluarga..terima kasih semua kesayangan kami.. (keluarga Hajaraih & Mohd Dan)

Inilah rezeki bagi anak dalam kandungan saya.. Semoga Allah permudahkan segalanya.. kami menanti kelahiranmu sayang.. Allah telah mudahkan perjalanan ayahmu yang sukar.. semoga Allah permudahkan jalanmu juga untuk melihat dunia ini.. juga permudahkan urusan ummi untuk melahirkanmu nanti.. amin.. 

beeYn@

1 comment :

Anonymous said...

Assalamualaikum hai kak beha dulu jiran skrang pon masih jiran.. Huhuhu.. Harap kak beha sentiasa berada dalam keadaan sihat kuat dan sememstinye cantik la kan 😉 begitu juga pada encik suami yg hensem ala ala ustaz sama padan dpt bersama bahagia berjaya dunia akhirat disamping Cahaya mata rezeki paling utama yang tak beroleh dimana mana tak ternilai bagi Sape2 pon yg melahirkan iaitu hadiah rezeki kurnian Allah.. Harap anak2 kak beha n abg ustaz jadi anak yg soleh solehah supaya nanti diorang juga dpt bantu kak beha n abg ustaz berjaya di akhirat insyaallah Amin.. Moga keluarga kak beha n abg ustaz yang cute ni sentiasa bersama berada dalam keadaan sihat selalu bahagia ke akhirnya ya Allah 😍😁🙏