Thursday, September 6, 2012

Surat Cinta Zaman Azura..

2 hari lepas umah MIL kene banjir..(bole bace kat SINI).. so far barangan elektrik semua dapat di selamatkan.. kereta pun Alhamdulillah semua selamat..just masuk air la..enjin Insyaallah ok..tapi yang banyak teruk khazanah2 di bawah katil & kat bilik adik bongsu en.hubby..buku, baju, karpet..tapi lagi kesian tengok jiran2 MIL yang lain..parah gak lah..semalam baru berkesempatan g menjenguk umah MIL..kebetulan mase kena tu kan hujan sampai ke malam..saya lak ade si kecik tu..mane nak menolong kan..silap2 makin bersepah ade la..semalam tengok umah MIL habis la 1 umah bersepah..sekali MIL bersuara...

MIL: B, tu amek plastik tu..g gelak2.. (ke kompiusan saya sekejap...)
Saya: huh???ape tu bu??? (sambil buat muka blur....)
MIL: ala...surat2 mase dulu2...Kak Myza (SIL) dah gelak2 semalam..ni giliran korang pulak la...
Saya: gulp.....surat cinta dulu2???adoi..malu nye.....
MIL: kreatif b kan..macam2 di buatnye..bukan senang nak buat semua tu..
Saya: (menyengih sampai telinga)...huk???alamak..ibu dah tengok ka????malunye..............(dalam Hati je la....)
ni sebahagian je kot...sampai lupe pernah bagi semua ni...
kad telefon pun boleh jadi kad meluahkan kata2...
*khazanah ni dari 1st time kami jadi teman tapi mesra..around 8 tahun yang lalu....hehehehehehe
 
beeYn@

No comments :