Wednesday, August 17, 2011

aku dan kandungan ku...

alhamdulillah....kandungan ku telah mencecah usia 25 minggu = 6 bulan ++ ...pergerakan nya sangat aktif...sepanjang kehamilan aku...xde ape yang memudaratkan aku...dan xde ape yg pelik berubah dari segi fizikal aku selain dari perut ku yang semakin membesar... ;)

situasi 1
kawan2: aku jeles tgk ko bee....dah 6 bulan tapi maintain slim...cume perot je semakin membesar memang xle elak...
aku: yeke?orang mengandung memang kene melebar ke???xle ke slim je??? ;)

situasi 2
member2: sejak berbadan 2 nie ko semakin berseri2 bee....ape rahsia??
aku: rahsia???nthla...mungkin samakin mengembang badan nie...tu yang tegang je kulit kot...hehehehe
member2: xdela...badan ko mcm sblm mengandung la....

situasi 3
kak ema: bee pregnant x mabuk2 ke??suami??
aku: alhamdulillah...dari dulu sampai 6 bulan lebih nie ok je...xde mabuk2 pun....
kak ema: makan ok?bau?
aku: semua ok...makan pun mcm biase....
kak ema: akak dulu....ish...xlarat...mabuk, xde selra makan...bau mkn pun xle...camne tu....

situasi 4
baiti: bee pusat ko x terkeluar ke????
aku: xde...ok je...kenapa??
baiti: ish...bestnye...aku nie terkeluar.....

alhamdulillah...aku baik2 je...selera pun ok...cume mula2 je aku agak kurang nak masuk ikan...tp x lame..dalam 1 bulan je..n lepastu ok...mcm biase..aku xdela nak mkn je...sesetengah org kalau mengandung mmg mkn x behenti...air batu???memang aku jarang minum..kebetulan en. suami lagi suka minum air panas...so aku pun ikut la... ;) kaki buat mase nie x bengkak...n aku harap xla membengkak...nak makan pelik2 pun xde la...cume aku terase penatnye lain bila mengandung nie..travel jauh pun aku dah xberape nak boleh...dan hari nie adalah hari ke 16 aku berpuasa..alhamdulillah semuanya berjalan lancar...Terima Kasih Ya Allah atas segala kurniann-Mu..

yna

No comments :