Tuesday, July 22, 2014

EBM di bulan Puasa

 
Assalammualaikum...
Pejam celik, pejam celik sekarang kita berada di malam-malam terakhir bulan Ramadhan.. sekejap je kan masa berlalu.. saya pun senyap dari bermain keyboard (>,<) puasa kali ni penatnye lain macam sangat.. tu yang nak tengok blog ni pun tak bersemangat..
 
Saje je nak story pasal hasil pump saya untuk bulan puasa 1435H kali ni.. Seriusly, hanya beberapa hari sahaja saya buat stock.. sehingga hari ni memang saya tak pump lansung.. bukan malas, tapi keletihan melampau menyebabkan saya tak dapat membuat stock di tambah pula keadaan badan yang tidak sihat sepanjang bulan Ramadhan kali ni..
 
Sebelum ni saya boleh bertahan bila puasa sambil sarat mengandung, puasa sambil menyusukan anak & sarat mengandung.. tapi bila puasa sambil menyusukan 2 orang anak.. saya terus angkat bendera putih.. letih sangat rasanya.. tekak kering.. mengantuk sepanjang hari.. dugaan sangat.. jadi saya stop buat stock, so bile balik kerja anak-anak boleh menyusu.. kalau tak, dieorang pun kesian jugak.. ummi nya buat stock, tapi bila nak direct susu tak banyak.. Alhamdulillah stock susu untuk Sofea masih cukup untuk dia..
 
kalau hari minggu memang melepek je kat rumah.. mane tak nya.. anak dara & bujang pantang nampak umminya.. asyik nak menyusu je.. memang letih sangat rasanya.. nasib en.hubby sangat-sangat memahami.. kalau buka kat rumah
ibu pun, ibu sentiasa faham.. ibu selalu cakap.. menyusukan anak memang macam tu.. letihnya semacam.. haus nya jangan cakap  la.. ibu pun faham sebab ibu pun dulu fully breastfeed kami..
Apa-apa pun, sangat berharap dapat terus menyusukan anak-anak sehingga 2 tahun sekurang-kurangnya..
 
*semoga terus diberi kekuatan untuk terus menyusukan anak-anak..

beeYn@

No comments :