Monday, July 29, 2013

Hadiah untuk Ibu Mengandung...

assalam..lama dah rasenye tak mengupdate blog ni..kemalasan melampau betul mengandung kali ni..lagi-lagi bile dah masuk 32w ni..lagi 8w je baby dah nak keluar ok..penatnye..aduh..lagi la sekarang ni bulan puasa kan..tapi Alhamdulillah, masih berpuasa penuh sehingga hari ke 20 ni.. tiada masalah, cuma ade sehari tu tak bangun sahur lepas tu perut macam nak kena gastrik.. dengan pertolongan Allah, sakit tu datang sekejap je..

 
sebenarnye nak cerita pasal hadiah ibu mengandung..hehehe..teruja+terharu sangat bila en.hubby menghargai jasa saya untuk mengandung+melahirkan anak die...sob sob sob.. TQ sayang!!! lagi terharu bila en.hubby hadiahkan benda yang memang saya mahu+perlukan...ape lagi, HP baru la..bukan nak sangat, tapi disebabkan HP (Sony Xperia10) sekarang ni dah macam2 ragam nye..jadi ibu mengandung ni makin stress di buatnye ok..tak boleh la salahkan HP tu kan, lagipun HP tu pun dah  3thn kot saya guna dengan jayanya..hadiah kahwih dulu...la ni, anak nak masuk 2 pun..nasib lum keluar lagi yang sorang ni..hehehe
Jumaat lepas, Selangor cuti sempena Nuzul Quran..so, en.hubby bercuti la..die ade inform nak temankan MIL membeli tablet untuk Al-Quran Pro (MIL pun pakai gadget ok).. balik tu en.hubby punya la bercerita yang MIL beli Samsung Note 8.0.. punya la die gumbira.. memang seronok mendengar..tapi bile terkenangkan HP saya yang memang dah agak pening..saya pun terasa nak tukar jugak!!! en.hubby asyik la tanye..saya tak nak ke beli note macam MIL??? hai la sayang...sape la yang tak nak kan..benda alah tu bukan la murah kan..makan ribu juga..kena fikir habis2 nak mengeluarkan duit..gaji saya idok la besar mane kan..
 
malam tu, en.hubby kate nak g jumpa adik ipar..saya tak heran la..yela, itu adalah perkara normal kan..so biarla die nak g umah MIL..balik die bawa beg yang saya selalu isi telekung..disitu ade kemusykilan..macam mane beg tu ada kat umah MIL lak???saya rasa saya tak de bawa g sane..ermmmm...en.hubby balik, kiteorang pun duduklah kat meja makan sambil menghabiskan makanan buka yang tak habis.. bila saya dah habis makan, saya dok la mengemas meja..saya angkat beg yang en.hubby bawa balik tu..ade kotak dalam tu..saya buka..sekali ade kotak Note 8.0..en.hubby slumber je kate die terbawa balik Note MIL..die suruh saya try..lepas tu die tanye..ok x??suka ke?? harus lah ok & suka..dengan selamber je die kate "kalau suka ameklah.." hai..ni kan MIL nye..sesuke je nak amek kan..en.hubby dengan senyum lebar cakap kat saya.. "hadiah untuk 'baby'.." wahhhhhhhhhhhh.. tapi 2 3 kali la juga tanya untuk dapatkan kepastian..hehehe rase nak lompat bintang je mase tu..nasib lah sedar awak tu tengah memboyot kan..hukhukhuk
 
*tq en.hubby...terharu sangat...LOVE U!!! 

beeYn@

No comments :