Thursday, January 17, 2013

I'm Super Ummi..

salam semua..wah..cerita yang dah berabuk again..ok..sebelum2 ni ade je saya cerita about en.hubby yang terpaksa meninggalkan saya & Ryfqy untuk ke Melbourne hujung November 2012 kan kan kan..sepanjang 7 hari pemergian en.hubby saya adalah Supper Ummi.. 1st time kene tinggal lame tu..dengan hero yang sedang ligat (baru dapat kaki) memang agak berpeluh disitu..
memang rumah ibu ayah sebelah je..tapi after 3 hari en.hubby pergi, ibu ayah pun terbang ke China ok..rase macam nak nanges pun ade sebenarnya..sebabnye kebetulan bulan Disember tu saya bertukar waktu bekerja..dari 8.30am ke 7.30am..cer bayangkan, saya perlu bersiap ke office serta siapkan Ryfqy before 7.00am..kalau diri sendiri saya tak kisah..tapi hero tu..
 Alhamdulillah..Ryfqy seakan-akan faham situasi Ummi die..Ryfqy sangat la behave sepanjang ketiadaan ayah die..pagi, 5 lebih saya bersiap semua..after siap semua, 6.00am Ryfqy bangun tanpa perlu dikejut..siapkan hero, then pos kat umah ibu..syukur sangat coz ade adik bongsu yang boleh uruskan Ryfqy..Haziq la yang jage kan Ryfqy & hantar Ryfqy pergi taska..saya terus ke office..saya pastikan saya ambil breakfast & lunch kat office..petang makan benda ringan2 biar tak perlu makan lagi kat rumah..sebab harus settlekan urusan rumah pada malam hari..
 balik kerja 4.30pm saya bergegas ambil Ryfqy kat taska (taska Ryfqy di UPM)..sepanjang ayah takde, lepas Maghrib harus Ryfqy tidur..senangkan..balik taska bagi die makan..so dah kenyang, die tidur lena la..hehehe..Alhamdulillah, Allah permudahkan segalanya..masa en.hubby kat sana, ade 3 hari en.hubby diam tanpa kabar..ya Allah, Tuhan je tahu macam mane saya sepanjang 3 hari tu..tanpa kabar berita..sebab nye HP en.hubby tak buat rooming, kebetulan lak mase tu wifi kat umah sewa die rosak..tu yang ape pun tak boleh..mase menuggu hari en.hubby balik, Ryfqy je yang tau macam mane senyum lebar ummi..hehehe..Alhamdulillah, segalanya lancar..esok, 18 Januari 2013 en.hubby perlu buat pembentangan kat Pendaftar, UPM..GOOD LUCK sayang!!!
 
*Ryfqy takut sangat kalau tak nampak ayah sekarang ni..nak tidur pun ayah kene ade kat sebelah...

beeYn@

No comments :