Wednesday, January 16, 2013

Cameroon Highland

Salam guys..wallah..cerita berabuk gak saya buat kali nie..hehehehe..alang2 dah ade dalam draft kan..kita sambung je la kan..
Alhamdulillah, 26-29 Disember 2012 lepas saya dapat bercuti bersama orang2 tersayang..ibu, ayah, MIL, FIL, adik beradik, anak buah...tempat yang lami pilih Cameron Highlands..wah, en.hubby dah dekat 10tahun tak menjejakkan kaki kat sane kan..masing2 punye la lame tak ke sane..so, tempat yang betul la kami pilih untuk bercuti kan..hehehe
 
Dah plan awal sebenarnye nak pergi bercuti..tapi disebabkan abag ipar saya cikgu di Sarawak, so kene la tunggu cuti sekolah baru la dapat g kan..g ramai2 la best..kebetulan lak kakak tgh sarat..so bole pergi dekat2 je la kan..
 
kami duduk kat hotel yang berlainan..kakak kerja kat Mara, so die dapat tempah rumah mara kat Hotel Equatorial..apartment 2 bilik je..jadi tak muat nak sumbat reramai kan..so ibu ayah & anak buah dok kat sane ngan kakak..jadi saya kene la cari hotel lain untuk saya & MIL FIL BIL..survey2 so saya dapatla hotel murah2 je pun, hotel atas kedai..Silverstar Hotel..saya bagi 3 bintang..selesa..sebab ade 3 katil bujang+1 katil Queen..jadi memang elok la untuk kami kan..saya beli kat Agoda, RM400++ untuk 2 malam..murah kan??? cume parking je la payah ckit..
 
hotel ni terletak kat Pekan Brinchang..memang saya minta en.hubby pilih hotel area situ sebabnye senang kan nak kemana2..lagi pun orang kate Cameron ni time cuti sekolah selalu jem..Alhamdulillah..senang la perjalanan kami..hotel kami yang kami pilih tu pun mudah nak cari..kedai, pasar, strawbery farm..semua dekat la..jalan kaki je..bile dah parking duduk diam2..save duit  minyak..hahaha..sebab ibu mengeluh, payah nak masak kat hotel dieorg coz jauh dari kedai..kalau tak cukup barang memang kene ke Pekan Berinchang la kan..
 
kat sana kiteorang masak sendiri je..MIL dah bawa segala barang masak, kuali, periuk elektrik..hehehe..kalau korang nak tau, kat Cameron ni makanan mahal sikit..kalau g berdua je tahan lagak kan..kalau dah ramai2 tu kene pk2 gak la kan..memang ade sekali saje je g minum2 kat foodcourt..korang rase murah ke kalau teh tarik 2 cawan, carrot 1 gelas, mihun tomyam satu mangkuk total RM12.50..mungkin tak berapa mahal..tapi agak mahal la gak kan..hehehe
 
tempat biase yang kami pergi Strawbery Farm, Tea Farm, Pasar Malam Berinchang, pusing2 Tanah Rata, Agrotek Mardi..balik menyinggah Lata Iskandar..happy bila dapat bercuti beramai2 kan..terimakasih buat en.hubby kerana sudi bawa isteri & anak mu bercuti (antara denda sebab tinggal g Melbourne hari tu...hehehe) so next percutian kami nanti akan diupdate k...
 
*gambar2 tengok kat FB ye...
 
beeYn@

No comments :