Friday, July 27, 2012

Salam Ramadhan


salam semua..dah lame tak mengupdate..bulan puasa ni agak bz ckit..nak ucap selamat berpuasa pun tak menyempat..Alhamdulillah...masih diberi kesempatan untuk bertemu dengan bulan yang mulia ni untuk kali ke 25..syukur pada mu..tahun ni tahun pertama berpuasa setelah bergelar seorang ummi..berbeza sangat rasanye..bersahur dan berbuka bertemankan si kecik yang tak pernah nak duduk diam..hehehe

hari ni hari ke-7 Ramadah..but saya baru hari ke-3..hikhikhik..biasa perempuan..ade cutinye..waktu saya mula berpuasa..saya tak terbangun sahur..ni gara2 jam berbunyi..si kecik pun berbunyi nak menyusu..niat nak menyusukan die dulu..tapi terlelap balik..ya Allah..letihnya...en.hubby gelak je tengok bini die yang macam tak pernah puasa terlepek je kat umah..hehehehe..1st time rase gitu..lagi2 saya sedang menyusu anak..so lagi la kering je badan ni..tapi tu semua dugaan kan..baru la kite rase macam mane orang yang tak dapat makan lansung..subhanallah..bermuhasabah diri la kita ye..

saya harap sangat, semoga ramadhan kali ni dapat beri kite lebih banyak masa untuk berbuat ibadah..insyaallah...indahnya kalau kita faham maksud sebenar berpuasa ni kan..semoga kita semua sentiasa berada di dalam Lindungan-Nya..selamat berpuasa semua!!

beeYn@

No comments :