Tuesday, June 12, 2012

misi menaikkan colestrol..

salam...sekarang ni payah nye nak update blog nie..huhhhh...bz sikit..ape yang ade ni di update je lakan..meskipun dah berhabuk nye story..hehehehe. colestrol....saya tak nak banyak2!!!!!tapi colestrol tu yang sedap di makan...saya adalah peminat tegar makanan laut..pergh..kalau dapat memang tak hengat dunia wokey..Acctually bulan nie je saya dah g makan seafood 2x..bukan la sesaja pegi..bile dah kawen nie kene la fair kan..so 1st time hari tu g ngan family saya..& 2nd time saya pergi ngan family en.hubby...

yang pergi ngan family saya tu sebab kak syeda baru bali dari oversea kan..so sebab kat sane punye la payah nak dapat seafood yang fresh...so die nak mkn seafood la bile balik cni..so kiteorang balik kampung kat melaka..lepastu melepaking di port dickson..ape lagi, mengambil peluang berseafood di Medan Ikan Bakar Kuala Sungai Baru, Melaka..
 kali ke-2 nie kebetulan pegi en.hubby nye cousin wedding kat masjid tanah, melaka..so dari situ around 20 min je ke tempat seafood tu..kebetulan lak MIL, SIL & BIL tak pernah pergi situ..so kami pakat2 la reramai ke sana..hehehe..kat tempat nie agak murah la kot..kalau nak compare kan dengan skinchan ikan bakar..mahal ye orang kate???
 pemandangan kat sini memang cantik kalau waktu petang..memang kadang2 view matahari terbenam tu memikat la jiwa..ciptaan Tuhan ni memang la tersangat cantik...
 mase pergi dengan my family kiteorang makan around 14 orang kot..sebab MIL,FIL,BIL,SIL my sister dari Kedah pun pergi sekali..kiteorang kene RM470 je kot..siap makan lobster ok..yang 14 tu orang besar je..budak kecik lagi..memang kenyang la sangat..& bile pergi kali ke 2 nie kiteorang g 8 dewasa+4 kanank2..kene baru RM260 kot..murah kan??????


 ok, menu kiteorang kalau g sane lebih kurang je..hehehehe..(ni kali ke-4 saya pergi ngan en.hubby tahun nie..huhuhu)..Udang butter, sotong goreng tepung, ikan bakar cili, lobster steam halia, pepahat masak cili, kailan ikan masin & fresh orrange.
kalau korang ke melaka try la g sini..Insyaallah anda akan berpuas hati..ye la, selera orang ni lain2..kadang2 kite kate sedap, orang kate tak sedap ;).....
beeYn@

No comments :