Friday, January 21, 2011

sebuah perpisahan..............

semalam sempena cuti thaipusam...ibu n ayah amek kesempatan buat kenduri doa selamat sempena kedatangan n kepulangan Tok Lik dr Indonesia hari ni...n untuk pemergian kak syeda n faris ke chicago esok...sedey rasenye...yela bile org2 tersayang pergi meninggalkan kite kan...tp tu la takdir..semalam rumah dipenuhi ngan saudara mara...buat kenduri kecil2 je...sekali sekala berkumpul beramai2 mmg seronok..bertukar2 cerita yang penting...Tok Lik@ Imam Jazuli merupekan atok sedara belah ibu..bagi aku..ni pertemuan ke-2..dolu2 mase aku berusia 7 tahun aku pernah ke sana...dan aku x lupe wajah tu.. ;) acctually nenek belah ibu yang aku panggil mak ibu berasal dari Pacitan, Indonesia..so aku memang keturunan Jawa Indonesia...Tok Lik adik bongsu mak ibu..adik beradik mak ibu semua kat sana...cume mak ibu je yg berhijrah ke Malaysia sampaila die menghembuskan nafas terakhir pun di bumi Melaka...(sebenarnye arwah mak ibu pun aku x pernah jumpa)..so Tok Lik dtg sini hanya untuk menjejak sedara mara nye yang berda kat cni.. ;) kenduri yg ibu ayah buat semalam untuk meraikan Tok Lik yg 1st time sampai ke Malaysia...n untuk mendoakan pemergian kak syeda esok...sedey rasenye...baru setahun dapat main2 ngan faris...dah nak kene berpisah lagi...bile die balik nnti dah 7 tahun...semoga dieorang kat sane baik2 hendak-Nya...sesungguhnya kak syeda pegi untuk tuntut ilmu...sunyi rumah lepas nie...selalu suara faris mesti kedengaran...lagi2 waktu pagi bile die nangis x nak mandi g taska..;s semua org kate tunggu anak aku....untuk semua...doa2kan agar aku punya rezeki bagi melahirkan zuriat satu hari nnti...amin....

gambar kenangan ngan Tok Lik

gambar nie kak syeda n family nak selit...sbb gambar 1st td die xde ;p

yna

No comments :