Sunday, January 23, 2011

rindu...

petang td..kak syeda n faris dah terbang untuk berda di bumi chicago selama 4 tahun...ramai yg datang untuk mengucapkan selamat tinggal...suasana hiba menyelubungi KLIA bile jam menunjukkan angka 2.30..faris yang bangun 10 minit sebelum masuk pintu berlepas menyebabkan semua menyerbu kat die..punye la lame die tdo..dr masuk kereta nak gerak ke KLIA hingga 10min lagi nak masuk pintu perlepasan..seronoknye die sbb le naik kapal terbang lagi...kate faris..."ayis nak g US..nak main salji"...die melambai sambil senyum lebar...die x tau betapa org2 kat sini x nak lepaskan die pergi...paling sedey tentunye ibu...ibu menangis sampai ke rumah..bile dah malam..mate jadi sembab...aku tau..ibu xberape terase bile kak syeda yg pg...tp yg buat die lagi terase sedey bile satu2nye cucu die di bawa pergi same...mane x nye..ibu yg selalu ade ngan faris..si kecik ni la peneman ibu saat ibu sorg2 kat rumah...aku sendiri masih terase kehilangan faris saat ini...telatah die buat aku teringat2...tambahn pula...aku bakal duduk di rumah yg pernah disewa kak syeda..bile aku masuk rumah tu aku nampak faris memangil2 aku untuk main dengan die..."ibu bee...jom la main cucun kete.." "ibu bee nak mandi la faris..." "ala...jap je...jap je...main cikit2 ok..."(sambil tersenyum...menampakkan gigi die yg tersusun..)..ibu mencari seluar pendek faris yang ditinggalkan...baru aku teringat...aku nampak ade baju faris dalam mesin basuh rumah kak syeda...baju yg masih ade bau faris...aku bagi pada ibu...bile aku balik dari kedai aku tgk ibu tdo sambil peluk baju faris....hiba hati aku...aku seperti mau memberi ibu cucu baru sebagai pengganti faris...tapi masih belum ade rezeki ke arah itu...mudah2an..Allah kurniakan zuriat untuk ku..dan cucu buat ibu ayh..x sanggup rasenye aku nak mengemas barang permainan faris...lagi2 kereta ferari merah milik aku yg menjadi kegemaran faris...aku xkan lupe mcm mane lembut nye kate2 faris kalau die nak minta kereta tu dari aku...semoga faris n kak syeda selamat berada di sana...dan semoga berjumpa lagi!!!
yna

No comments :