Wednesday, September 15, 2010

tudung

tudung oh tudung...

kerana kebosana aku cuba untuk tidak membosankan dengan berbloging...tp apakah yang menarik?????seperti tajuk di atas...tudung???ape kene mengena tudungkan...aku saje je nak bercerita pasal tudung dan aku....korang pakai tudung jenis ape???shawl???yg ade awning???bawal???ct nurhaliza???syiria???....kalau bagi aku...buat mase nia aku belum cuba untuk pakai tudung ct nurhaliza je...sbb aku terase mcm x sudah lak pakai tudung mcm 2...(aku nye pandangan la) ramai orang akan kate..."bee nie pakai tudung ape semua boleh je...ok je..kalau kite pakai mesti nampak bulat...@ x cantek" sebenarnye aku pakai ikut keselesaan aku dan aku x peduli ape orang nak kate...ade aku kesah...hehehehehehe..aku yg pakai n aku yg beli tudung tu...so ape aku kesah..pakai je la...asalkan masih menutup aurat kan...buat ape nak dengar cakap org...kalau org kate x cantek pun bukannye org tu nak tolong beli kan tudung yang cantek buat kite kan....hehehehe...n yg penting aku sangat bersyukur coz Allah kurniakan aku dengan bentuk wajah yang sempurna...Alamdulillah...


Shawl a.k.a tudung lilit2....
gaye aku pakai shwal
tudung shawl nie sabanar nye sesuai je sesape pakai...tp tidak yang memakai spek...kalau salah pakai mmg nampak kureng ckit...hehehehe...kadang2 x payah pun pakai pin...jus klip kiri kanan dan cukup untuk menanpungnye....tapi tgk gak jenis kain nye kan...yg gambar ats nie aku kene pakai pin coz kain licin...but gambar bawah aku hanya pakai klip kiri kanan tudung...(x nampak kan...heheeheh)

gambar di hari raya bersama Molly...

Tudung Awning a.k.a Tudung Arini

tudung raya aku....heheheh by Hajra (promo nie ;p)
tudung jenis mcm nie sebenarnye sangat mudah untuk digayakan... cume kene pandai pilih metarial n corak...kadang2 corak2 die serabut ckit...n awning die pun kene pandai jage coz bole rosak kalau terlipat..n semestinye lebih baik basuh menggunakan tangan...aku suka pakai tudung mcm nie kat umah...lagi2 mase dok lepak2 kat umah n tetibe lak ade tetamu...nak capai tudung lain payah...kalau pakai tudung nie sarung je...heheheh...n aku suke pakai tudung nie bile aku kuar mmg dengan niat untuk membeli tudung...coz senang aku nak bukak n sarung balik...x yah nak pin2 lagi...hehehehe...n yg penting tudung nie kene pandai di gayakan nangan brooch yang sesuai n cara pin pun kene pandai biar x nampak pelik...hehehehe
time nak shopping tudung senang la...hehehe
syiria
berposing di Redang...

tudung nie pun senang di pakai...but metarial pun kene jaga gak...ade yang perlu digosok n ade yg ok je kalau kite sarung je...hehehehehe...corak pun penting gak!!! bagi aku tudung ni ibarat gabungan tudung arini n shwal...senang nak pakai n mudah di bawa...kalau mcm tudung ade awning tu kite kene jage awning die...tudung ni perok masuk beg (bagi yg malas) pun xpe...xde hal...tp metarial kene tau...mcm yg aku pakai nie x payah gosok pun xpe...;)

bawal..

nie mase aku kat melaka...
tudung ni antara tudung palaing lame bertahan di arena tudung...hehehehe...n nie la coman tudung yang orang sllu pakai...n harga die dr murah sehingga paling mahal ade....tudung nie kebiasaannye senang je untuk dibentuk...cuem yang bezanye   sulam2 di tepi @ batu2 yg berbeza....sllu nye nak murah pergi la ke Kelantan @ Ganu... ;) tudung ni kalau nak pakai kene gosok...tu yg kadang2 jadi malas...heheheh





No comments :