Monday, September 27, 2010

demam

dari hari Khamis aku dah rase badan aku x berape nak chat...aku ingatkan mcm biase aku rase...mkn pndol kebah...nnti panas balik....semlm(ahad) majlis auntie 'a'...aku rase aku mcm dah ok...boleh tolong rewang2...2 lebih aku balik...sbb panas sgt...pukul 3 tiba2 aku menggigil...tengah hari buta aku berselimut...sekali perut aku rase mcm nk mengeluarkan segala isi yg ade..hbs..ape yg aku mkn hbs aku keluarkan..aku rase dah x larat...aku mandi, masuk bilik, aku bersweater+stokin+selimut...mula2 mcm biase...tibe2 aku rase kaki ngan tgn aku kebas (benda biase yg aku rase kalau demam)...aku ingat nak ke klinik mlm je...aku tgk aku nye suhu 39.9c...tetibe aku rase kebas dada aku...aku dah start nangis sbb aku rase badan aku dah x le bergerak sebab satu badan aku kebas!!!nasib abg dengar aku nangis...bile ibu masuk...jari2 aku lansung x boleh bergerak...mase 2 kul 7...terus aku ke klinik...ibu n kak syeda terpakse papah aku dr bilik aku sampai la masuk ke kreta...nasib cepat..kalau x aku sendiri x tau ape akan jadi ngan aku...aku bersyukur padaMu kerana engkau mmberi aku peluang untuk hidup di muka bumi ini lagi...baru aku tau mcm ne keadaannye bile org kate kalau demam jgn dibiarkan sampai terlalu panas..nnti kene 'tarik'...aku hampir2 kene 'tarik'..kat klinik aku kene sedut oksigen...n aku nye suhu 40c bile aku sampai klnik..n pg td baru g check darah...alhamdulillah...semua ok...

1 comment :

::fadxieza:: said...

terok gak demam tu ye..
semoge cepat shat..