Thursday, February 25, 2010

meriah...

hampir 3 bulan kak syeda, abg 4g n faris pulang ke tanah air...semestinya rumah merah itu kembali meriah... hampir 17 tahun tiada suara anak kecil... namun sejak 3 bln kebelakangan...suara tangisan dan gelak tawa faris sentiasa kedengaran setiap hari..sehari aku x menyakat faris..rase kosong... setelah meninggalkan taska...tida lagi aku menguruskan rutin harian anak-anak.. bila faris pulang...dia yg menjadi keutamaan kami...seronok rasenye bile dapat mandikan faris...dapat bergurau dengan faris...basah baju faris dengan air liur nya bile die mula gelak... semua bile balik faris yang akan di tanya terlebih dahulu... balik ke Malaysia...gigi faris tumbuh lagi 2 batang...kini tambah lagi 2..seronok rasenye bile dapat lihat faris membesar...tapi kesian bile aku tengok faris demam setiap kali ingin dapat benda baru...malam tadi faris membebel tanpa henti...pasti die mula nk bercakap...sebab faris demam saat ni....bile aku tgk telatah faris, aku terfikir....bagaimana manusia kini sanggup membunuh anak yang tak berdosa.... gugurkan kandungan yang Tuhan kurniakan...manusia....begitu zalim terhadap Anak yang terlalu suci......

No comments :