Monday, October 1, 2012

Makan Bekas Isteri..


Ada satu ketika saya  en.hubby menghadiri jamuan..sampai satu masa saya nak ambilkan makanan untuk en.hubby & saya ulur pinggan saya pada orang yang menyenduk makanan & saya inform..

“tolong letakkan sikit untuk suami b..” sambil menghulur pinggan saya yang saya gunakan untuk makan menu yang sama
“haish b ni, cuba bagi pinggan baru..untuk suami kan..”
“takpe, benda yang sama pun..kiteorang memang suka makan pakai 1 pinggan je..” sambil menyengih...
“tak baik la b ni...nnti kang laki asyik dok dengar cakap bini je tau..”
“bagusla..die dengar cakap b..hahaha”
“haish, g la amek pinggan baru...” patut la laki b asyik ikut cakap b je..(sebab en.hubby rajin membantu saya kat umah..)

Saya pun redha je la..sambil pergi mengambil pinggan baru untuk en.hubby..sebenarnya saya rase mana ade istilah laki ikut cakap bini bile laki makan pakai bekas isteri..sedangkan kita sendiri tahu kan..Nabi Muhammad s.a.w akan menyuruh Aisyah r.a untuk minum dahulu, kemudian Nabi Muhammad s.a.w akan meletakkan bibir (minum) pada tempat di mana Aisyah r.a meletakkan bibirnya untuk minum pada gelas yang sama...

See...Nabi Muhammad s.a.w sendiri menggunakan gelas yang sama yang digunakan oleh Aisya r.a..jadi ape masalahnye kalau kita suami isteri berkongsi untuk makan pada pinggan yang sama kan...


beeYn@

No comments :