Wednesday, October 31, 2012

Akhirnya...

Dah lame tak menaip untuk blog kesayangan ni...ni semua gara2 saya MC selama 9 hari..ngeeeeeeeeeeee...bukan tak bole nak update kat umah..tapi bile dah berMC ni, banyak benda nak di buat kat rumah tu..
Benjol yang ada sebelum operation
Alhamdulillah 22/10 yang lepas saya selamat menjali minor operation untuk remove cycst yang menghuni kening saya..sekarang ni dah tak dela benjolan kat kening ni..hehehe..kalau sebelum ni asyik cover ngan tudung je kan..sekarang ni yang tinggal parut je la..ape nak buat..baik lah ade parut dari ade cycst tu kan..
sebenarnye operation saya di jadualkan 3/12 nanti..tapi tiba2 Dr call minta cepatkan kapada 24/10..saya ok je la..kebetulan lak belum final kan..lagipun saya buat kat Hosp kerajaan..kalau tak terima tarikh yang die bagi ntah bile la plak tarikh baru kan..sekali Dr call sekali lagi, operation ditukar on 22/10 coz 24/10 tu kan dah nak raya haji..so takut staff tak cukup..saya pun pasrah je la..ikut je la mane yang terbaik kan..lagi pun saya memang dah tak selesa dengan benjol kat kening ni..
Sempat lagi tersenyum walau dah berbaju hospital..hehe
so 22/10 jam 8am saya menyerah diri kat Unit Rawatan Harian Hosp Putrajaya..biasela, en.hubby sentiasa menemani saya..TQ so much sayang!!alahai...bohsan nye dok kat situ..die macam wad biase je..tapi orang yang masuk kat situ semua buat minor operation then selalunye masuk pagi, petang dah boleh balik..saya la dok borak ngan en.hubby..tengok orang muka sakit je..saya le gelak2 ngan en.hubby..nasib la katil saya hujung sekali..huhuhu..sebenarnye sekali melayan perut yang lapar..
en.hubby yang setia menunggu..
tunggu punye tunggu, kul 1215 nurse datang bawak saya masuk bilik bedah..adoi, 1st time ni..mase bersalin pun kat labour room just after bersalin..yela, saya bersalin kat umah kan..lepas ditolak masuk bilik bedah...aduh...kecut perut..dengan sejuk nye, wara putih keliling...lampu kat atas kepala..hai la seramnye..
1230 operation start..saya tak dibius satu badan..just bius kat tempat operation je..bius dekat 20 cucuk..aduh..sakitnye..meleleh la air mata bile kene bius..mase Dr operate cycst tu tak rase ape la kan..cuma setiap kali sakit Dr akan bius lagi..3 orang Dr yang ade dalam bilik tu..masa operation saya dapat la dengar segala apa yg dieorg borakkan..huhuhuu...kebetulan saya mengalami pendarahan yang susah nak berhenti..fuhhh..rase la basah kain yang tutup muka saya tu..
Selepas kluar dari bilik operation
after 1 jam, 130 saya pun ditolak kluar..alhamdulillah..semua dah settle..saya kene 8 jahitan betul2 kat bahagian kening..en.hubby setia menunggu kat wad..lepas operation tu agak lalok cikit..maybe sebab banyak hilang darahkan..4pm saya dibenarkan balik..dapat mc..ingat kan 2 @ 3 hari..sekali dapat 9 hari..berehat sakan la ye..31/10 baru masuk kerja..huhuhuhu..30/10 yang lepas saya buka jahitan...
mata bengkak 1hari lepas operation..
ape pun terimakasih kepada semua yang mendoakan..harap cycst tu tak tumbuh lagi..cycst yang dikeluarkan besar kacang almond..doc kate agak besar..cycst tu pun agak kedalam akar die..Alhamdulillah sekarang saya dah semakin ok..parut pun tak berapa nak nampak..Thnx Allah..Thanx semua..

beeYn@

No comments :