Tuesday, September 18, 2012

Tika Syawal melabuhkan tirainya....


Allah itu Maha Pengasih Lagi Maha penyayang...Tika perginya Syawal yang mulia maka Dia berikan dugaan itu..Ya Allah terlalu perit untuk kami tanggung..namun apakah daya kami sebagai hamba-Mu..sesungguhnya perancangan Mu adalah sebaik-baik perancangan..Kami Redha Ya Allah..andai itu yang terbaik buat dia..buat kami..buat semua..Engkau teruskan lah ujian Mu ini..Engkau jadikan lah ujian Mu ini satu jalan untuk kami lebih dekat pada Mu..namun jika Ujian Mu ni membuatkan kami lebih jauh..dan jauh dari Mu..Aku sebagai hambaMu yang lemah..memohan kepadaMu agar Engkau atur lah kehidupan kami dengan seindah-indah kehidupan...

Aku pasrah..bukan sekali..namun berkali-kali engkau telah menguji kami..namun semuanya leka..semuanya membiarkan ujian Mu itu tanpa mengingati peringatan Mu disebalik setiap ujian Mu..sedih..pilu hati ni ya Allah..namun aku sedar..lagi Pilu insan yang menggalas 'tanggungjawab' yang telah Engkau berikan..tika syawal melabuhkan Tirai..tika hari melabuhkan siangnya..saat itu Engkau menguji kami..

biarlah hujan tika ini..biarlah air mata membasahi bumi..namun aku tahu..Engkau adalah Tuhan yang Maha bijaksana..Engkau telah sediakan sinar..malah pelangi indah buat kami..namun entah bila sinar & pelangi itu muncul tiada siap tahu..hanya pada Mu ya Allah...aku meminta..Engkau aturlah rancangan Mu sebaik2 perancangan kepada Kami.... hanya Engkau yang tahu..dimanakah sinar buat kami...

beeYn@

No comments :