Monday, August 6, 2012

sebaceous cyst

lame kan saya x update..huhuhu...biasela..agak bz ckit..hari ni nak update ckit ape jadi kat saya..sebulan lepas saya rase ade somthing kat kening saya..selalunye jerawat..tu perkara biasa..tapi bile nak try pecahkan tak boleh2...pada saya ni memang pakar bab memecahkan jerawat ni..huhuhuhu..saya pun biarkan dulu..ingat bole la dibiar n bile dah kluar mate bole la nak pecah kan..sekali tengok makin besar...

memang tak bole nak tahan tangan ni..asyik dikutil je..huhuhu..tapi tak surut2 gak..so saya decide nak g klinik...nampak macam ala...benda kecik kan..hari ni pergi la klinik presint 9 putrajaya..so doc pegang terus je die kate ni sebaceous cycst..alahai, ape ke benda la plak ni..so doc inform yang benda ni disebabkan oleh liang roma yang tersumbat..so kekotoran semua berkumpul..benda ni ade kantung..so die tak le nak pecahkan macam jerawat..jadi kene la buat operation...wa...i seram ok bile macam tu..

doc terus refer g Hospital Putraja..so tadi terus g amek appoiment on 10/9..disebabkan benda ni kat muka so maybe saya kene buat denagan plstik surgeri coz kalau bedah tu xde la burok jadi nye parut tu....wa...lagi takut..hilang la kejelitaan i...hukhuk..takpela..kite serahkan semua pada Allah k..

cyst saya lebih kuarang 1.5cm..agak2 separuh biji guli..huhuh...nasib la saya pakai tudung..so kalau orang tak tengok betul2 memang tak nampak la benda lah tu..nak tau rupenye mcm mane???
benjolan gini la yang ade kat kening saya..tapi tertutup dengan adanya bulu kening...
lebih kurang besar macam ni la..besar kan??memang tak selesa jadinya..so tunggu je la nak buat ape seterusnya..kat bawah ni macam mane nak kluarkan cycst tu...pada sesiapa yang tibe2 ade benda pelik, g la jumpe doc..memang benda ni tak berbahaya waktu die kecik gini..tapi saya memang tak selesa..lagi2 bile die ade kat area mate...


  
beeYn@

No comments :