Friday, June 3, 2011

sedey..makin menyedihkan...

semua org pasti tertanya,..knp aku n en.suami bersedih semalam...actually sebenarnye...seekor 'anak' kami mati....sape lagi kalau bukan my litlle baby..CICI..aku x tau punca die mati...hakikatnya dari mula dapat mmg dia x seaktif n selincah CIKO...aku dan suami tertanya2 juga...kenapa mereka sangat berbeza...aku ingat itu normal bagi spesis mereka...selasa malam aku bermimpi...aku jumpe salah seekor mati...dan aku mula x sedap hati..keesokannya sepanjang hari aku x keruan..aku suarakan pd en.suami...aku berat hati nak tinggalkan mereka sewaktu kami mengerjakan umrah nanti...tp en.suami kate...xpela,biasala tu..harap dieorg ok...bangun pg semalam aku terperanjat bile tgk keadaan cici sama seperti apa ada dalam mimpi aku...dalam keadaan terpisat2..jam 6 lebih pagi...aku memanggil en.hubby...kami mula x keruan...masa berjalan...kami harus bersiap ke kerja..aku angkat cici ke telapak tangan aku...die hanya mampu terbaring...dalam hati nie hanya Tuhan yg tahu...walau baru seminggu menjaganya tapi hati kami terasa terlalu menyayanginya...walau die bukan manusia tapi kami menjaganya dengan penuh kasih sayang....DIA TERLALU BERHARGA...DIA PENYERI RUMAH KAMI..namun aku terpaksa meninggalkannya untuk ke tempat kerja....sepanjang berada di pejabat aku menghantar sms kepada en.suami...suruh dia pulang melihat cici...disebabkan en.suami perlu menghadiri mesyuarat...maka tengahari baru dia pulang...dan...cici tiada lagi....waktu en.suami call...menitis air mata ku...knp???bukan aku x pernah mengalaminya...bukan aku x pernah kehilangan binatang kesayangan..namun kali ni lain...en.suami juga apa kurangnya...sedihnye terbawa2 sehingga ciko dipanggil cici...harap2 ciko sihat selalu.....cici dah selamat disemadikan...dibawah pokok mangga...dan malam tadi juga aku mencari pengganti cici..kerana ciko seperti kehilanagn..asyik mencari..namun org yg berjanji x kunjung tiba...kami menunggu dengan harapan..jauh kami datang...1 jam kami menunggu...bila kami bertanya..katanya x dapat datang...ape salahnye maklumkan kami awal2...xdela kami mengharap..jam 12.15 baru "manusia" tu cuba hubungi kami...tiada kata maaf dari nya...dan waktu die call kami dah lena dibuai mimpi...manusia mmg payah untuk menepati janji...sedangkan dia yg berjanji...bertambah sedih kami memikirkan kenapa manusia seperti ini..mungkin bukan rezeki kami dan ciko..mungkin ahad nie baru kami mencari pengganti cici...cuti sabtu ahad nie adalah masa kami bersama ciko..sabar ye sayang...(baru beli menu baru untuk ciko...ulat roti & tempat tidur baru ciko...suka nye tgk die aktif...lincah...)

yna

1 comment :

SyedaFauzi said...

kesiannya..sabar je la...
nanti belikan kawan utk ciko. kesian dia sorang2.