Thursday, March 10, 2011

makan2...

ok...sbnrnya banyak je entri yg aku buat pasal makan kan...tp nie agak lain ckit dr sblm2 nie...hehehehe...entry nie patutnye dah lapok...tp akibat lupe nak membebel kat blog nie...so x terbebel la pasal entry nie..heheheh....so sbnrnya hari sabtu hari tu (5.3.11) aku n en.hubby buat mkn2 secara tertutup...nak buat besar2 takut lari budget..n takut xde sesape lak nak membantu untuk masak kan...so yg termampu jemput dlm 20 org je (rase2 yg dtg hari tu lebih 20 org)...sedare2 aku n sedare2 en.hubby...plan punye plan dah pilih tarikh..tp nak masak ape ye???ok dah berbincang ngan en. hubby so kami mencapai kate sepakat...nak masak nasi ayam n spaghetti ...aku x kisah je..asal en.hubby yg masak..coz dua2 masakan tu aku x pernah masak..hehehehehe..lagi2 untuk 20 org...en.hubby kate...xla...die suruh aku masak...punyela lame berbincang..hampir seminggu..nak tentukan sape yg masak..so kiteorg buat keputusan masak sesame..heheheh...cadangan yg agak selamat untuk aku...start jumaat aku n en.hubby dah start mengemas umah...sediakan brg2 yg xde..thnks a lot untuk en.hubby coz rajin membantu.. ;) jumaat dah berlalu...sabtu menjelma..akibat penat mengemas umah sambil menonton raja lawak (penat memasang almari yg baru dibeli dr IKEA)..lepas subuh aku n en hubby terlelap...sekali terjaga haaaaaaaaaaaaaaaa???????8 lebih...adoi!!jemput org kul 12..mcm ne ni..en.hubby ngan tenang menjawab...xpe sempat je..ape lagi, semua bergerak..nak start masak benda yg aku x pernah masak...takut gak..dan dengan kuasa sailormon yg ade...kami berjaya menyiapkan nasi ayam n spaghetti tberdua tanpa bantuan sesape!!!!tq sayang!!sekali mak mertua ku sampai (dalam kul 12.15)..dan bertaya..

ibu : "korang masak ke semua nie???"
en.hubby : "aah la...sape lagi yg nak masak...."
ibu : "korg bangun kul berape buat semua nie??4 pg dah bangun ke???"
aku : (dalam hati) "...hehehehehe...4 pg ape...8 lebih baru terjage..."

pengalaman sungguh...adoi...nasib semua menjadi...so en.hubby kate pas nie die nak aku masak nasi ayam lagi...hehehe..maknenye lepas la kan..kalau dah en. hubby suka nasi ayam aku..bab ayam mmg serah kat en. hubby...die nye ayam panggang mmg no.1!!!x main la ayam yg goreng2 tu..heheheh...dan menu hari tu sebenarnye agak banyak...terima kasih daun keladi kepada semua yg hadir n sponser....

menu:
nasi ayam n spaghetthi sendiri masak....
roti jala, karipap, cucur badak, seri muka...sponser by my ibu..
buah...sponser by kak lyn..
air rozel buatan sendiri sponser by ibu n ayah mertua ku....




yna

No comments :