Friday, January 22, 2010

perjalan hidup...

15 jan lepas aku mendaftar semula untuk sem baru...xsedar rupanya...hampir 5 sem aku di uum...
namun,perjalanan aku masih jauh...
3 thn lagi aku harus menghabiskan pengajian aku di peringkat sarjana....
kadang kala aku sendiri x pasti..benarkah aku sekuat ini...
mengorbankan hari minggu untuk ke kelas...
mengorbankan waktu lena ku untuk membuat assgment...
mengorbankan masa rehat ku untuk menyelak helaian buku...
aku x nafikan...
ada kalangan sahabat2 ku terpaksa meninggalkan pengajian kerana kekangan2 yang x diduga....
bekerja sambil belajar memang menuntut pengorbanan yang tinggi....
namun...aku bersyukur...aku x sekuat ini sekiranya tiada insan2 yang menyayangi aku yang sentiasa memberi dorongan kepada aku....
aku berharap dorongan kalian semua sentiasa bersama aku....
aku x dapat bayangkan...bagaimana aku ingin menenpuh satu lagi tanggungjawab yang berat selepas ini tanpa dorongan orang disekeliling ku...
bergelar seorang hamba-Nya, anak kepada ibu bapaku, kakak kepada adik ku, pekerja kepada majikan ku, pelajar, tunangan orang dan....aku hampir melangkah untuk bergelar seorang isteri...
tanggungjawab yang agak berat untuk aku pikul....namun....
aku bermohon pada-Mu....
Engkau kuatkanlah hati hambamu ini....sesungguhnya aku menuju jalan yang Engkau Redhai....
permudahkanlah segala urusan ku....

No comments :