Friday, October 2, 2009

kerinduan...




R.I.N.D.U
RINDU.....hati aku sayu pabila perkataan itu menjengah ke dalam hati aku....fikiran aku...tapi perkataan itu harus aku tujukan pada siapa???rindu...oh...rindu....
sebenarnya...aku rindukan saudara-saudara kandung ku....dulu, kami bersama bergurau...berkongsi masalah...namun tika ini...hanya aku peneman ibu ayah...rumah yang dulu kecil tetapi tidak pernah sunyi dengan suara riang kanak-kanak bergembira bersama...menangis kerana di sakat...namun...kini????rumah yang dibesarkan untuk anak-anak tidak lagi meriah...hanya bertiga...ibu..ayah...aku...abg???adik??kakak-kakak??semuanya tiada...
aku rindu pada semuanya....
"bile kakak-kakak nk balik???adik haziq balik x minggu ni???..."
itu soalan sentiasa bermain difikiran aku...
"sunyi nye umah ni kan bu.."
itula selalu aku bincangkan dengan ibu apabila kami berdua..
"kan seronok kalau semua ada.... mesti riuh macam dulukan"
itulah yang selalu ibu ucapkan tatkala aku berdua dengannya...
"rindunye kat faris....dah pandai ape cucu ayah tu???"
ayat yang tak pernah lupa untuk ayah ucapkan setiap kali kami bertiga duduk menonton...
bile rindu ini akan berakhir????


No comments :