Tuesday, October 27, 2009

2 KISAH...menguji KESABARAN

GAMBAR..
konon nk tolong melayu....
konvo MR.K bulan 8 yang lepas..sebab x dapat nk ke Johor...aku pun ke studio untuk gambar kenangan..kedai melayu....
harga ditawarkan..memang murah...tengok ape yg dipamerkan...boleh tahan walaupun nampak biase...
tp ape yang aku dapat???
gambar siap lambat 2 minggu dari ape yang dijanjikan..itu setelah aku mendesak...
aku yang call...bukan die yang call...
aku boleh sabar lg...
bile dapat gambar...HAMPEH!!!!
serupa mcm aku bergambar kat umah je....gambar x edit!!!pencahayaan x betul...scrool nampak putih..padahal itulah yang melambangkan gambar konvo...
bile aku minta die edit die kate x boleh...tp bile aku minta member aku edit elok lak gambar 2...boleh je di edit..macam ne la buka kedai tp xle nk buat benda2 tu...
n aku emailkan gambar yang dah aku edit..hanya tinggal cuci..bile aku email..die kate ok!!dah sebulan berlalu...aku call die gambar dah siap @ blum..jawapan die senang je...x dapat email!!!
habis yang die reply msg aku hari mendenye???hilang akal agaknye!!
aku hangin satu badan!!!aku FWRD balik email yg aku pernah email kat die...sampai pun...alamat yang same..dan die kate le amek dalam mase 1 hari...benda yang boleh buat dlm mase 1 hari knp kene tunggu sebulan baru le settle???
macam mane la nak tolong melayu kalau macam ni punye kerja???

PIZZA HUT
semalam aku terase seperti kelaparan...sebab terasa ingin nk makan pizza aku pun kewarta makan kat sane...tunggu nk amek oder pun lambat...
ok aku le terima lgi...roti n sup dah hbs aku mkn...
air aku dah separuh gelas aku minum....
kononnye le la tunggu...jam dah kul 10pm ni...aku nye pizza x sampai2 lagi...
orang yang dtg lambat dari aku dah dapat dulu...
aku bangun suruh die bungkus kan pizza aku..packing bawak balik..
n yg angin nye pizza aku dapat 2 dah sejuk!!!
dah la xde sorry ke...thnks ke...
ni pun melayu gak....
aku pun x faham la....!!

No comments :